קו איראן

ערוץ איראן של בלוג הפרשנות "קו חוץ"

עשרות מצלמות אבטחה חדשות באונברסיטאות וצמתים באיראן; ממשלתו של אחמדינג'אד על הסף האי-חוקיות

with one comment

בעוד ההפגנות נמשכות, ושר המשפטים הודיע שהמדינה תסיים לחקור את כלל האסירים הפוליטים בתוך שבוע, נראה כי בממשל האיראני מפיקים לקחים להפגנות עתידיות.

סוכנות חדשות הסטודנטים האיראנים, איסנ"א (אתר חדשות פרו-ממשלתי), מדווחת כי עשרות מצלמות אבטחה חדשות יוצבו באוניברסיטאות באיראן. האוניברסטאות מופרדות מגדרית, ובאוניברסיטאות ומכללות הנשים המצלמות יוצבו במסדרונות ובחצרות, אך לא בכיתות – מכיוון שבכיתות מותר לסטודנטיות להוריד את כיסוי הראש.

מנהל מחלקת החינוך בטהרן (וסגן שר החינוך), זכאריה יאזרלו, אמר לאיסנ"א, כי הרשויות "ישתמשו בכל האמצעים העומדים לרשותם… כולל מצלמות, בלותות', טלפונים ניידים, וכל כלי טכנולוגי אחר, כדי לקדם חינוך והתפתחות איסלאמיים."  בינתיים גם ממשיכה העבודה על פרויקט שהתחיל עוד לפני הבחירות – התקנתם של מאות מצלמות תנועה בצמתים של טהרן.

בשבועות האחרונים הרשויות באיראן עושות שימוש נרחב בצילומי ההפגנות כדי לאתר מתנגדים לשלטון. בין השאר, בשידורי החדשות ובאתרי אינטרנט צופים ערניים מתבקשים לדווח אם הם מזהים מישהו בתמונות מיוטיוב, העיתונות המערבית, ועוד.

(תודה לאורלי נוי על ההפניה).

בינתיים, נראה שחילוקי הדעות (שלא לומר קרעים) בממשל הולכים ומעמיקים. אחרי שספג את ההתפטרות המפתיעה של ראש הסוכנות האטומית, ולאחר שאולץ – בכיפוף ידיים ציבורי- לפטר את סגנו, אחמדינג'ד הוצב היום בפני אתגר חדש – התפטרותו של שר התרבות, סאפאר האראנדי. בשבועות האחרונים התחלפו כמה וכמה שרים בממשלתו של אחמדינג'אד, והתפטרותו של האראדני מביאה את שיעורם ללמעלה מ50%. ע"פ החוקה האיראנית, (סעיף 136, למי שמתעניין), ממשלה שמחליפה למעלה ממחצית מחבריה חייבת לבקש הצבעת אמון מהפרלמנט. בינתיים אחמדינג'ד מסרב לקבל את ההתפטרות, אבל לא ברור כמה זמן זה יימשך (אם מישהו יודע, נשמח לדעת).

הערה: אנחנו יודעים שקו איראן שותק מאז כחודש ימים. הסיבה לכך היא בעיקר עייפות החומר – דימי כתב את הבלוג הזה (להבדיל מקו חוץ) כמעט לבדו. כשיש עבודה, עוד פרויקטים, וכיו"ב, לא מאוד מעשי לבלות שלוש-ארבע שעות ביום בקריאה של כתריסר בלוגים ואתרי חדשות, סינון של טוויטים, וכתיבה. מהיום, אינשאללה, הקו חוזר לפעילות – אנחנו לא מבטיחים עדכונים יומיים ושידורים חיים, אבל נשתדל להגיב במהירות לארועים חריגים (מונח משתנה), לספק סיכומים יומיים, וכמובן, לפרשן כמיטב יכולתנו בקו חוץ.  שם, יש לומר, תעלה עוד הלילה פרשנות סיכום רחבה למדי למשבר בקואליציה האיראנית. (תודה מיוחדת לכל מי ששאל, תהה ודירבן!)

Written by Dimi

יולי 28, 2009 בשעה 18:43

פורסם בUncategorized

תגובה אחת

Subscribe to comments with RSS.

  1. בעיית הזמן לכתיבת הבלוג מוכרת ומובנת.
    בכל מקרה, סחטיין על כל מה שהשגתם עד עכשיו.

    נדב שאלתיאל

    יולי 28, 2009 at 19:49


כתיבת תגובה