קו איראן

ערוץ איראן של בלוג הפרשנות "קו חוץ"

הלילה שלפני

with one comment

הלילה כבר מזמן שוכן על טהרן, ולפי דיווחי הטוויטר, הגגות בעיר רועמים בקריאות אללהו אקבר. מחר ב4 (שתיים וחצי שעון ישראל) אמורה להתחיל בטהרן ההפגנה החשובה ביותר עד כה, הראשונה שתערך בהתרסה מופגנת ומפורשת כנגד רצונו של חמינאי עצמו. התקווה היא שנחישותם של המפגינים וכמותם העצומה תרסן או תבטל את מתקפת השלטונות. מחר נדע, כלשון קלישאה שהתשרשה זה מכבר בעמודי הפרשנות בעולם, איפה אנחנו ב1989: מול חומת ברלין או בכיכר טיינמן.

מחר מיליוני אנשים בני כל הגילאים – סטודנטים, רופאים, עיתונאים, נשואים ורווקים, צעירים ומבוגרים, אולי אפילו משפחות שלמות – יצעדו למען דמוקרטיה, למען התעקשות שקטה מתוך הגינות בסיסית שהשלטון בארצם יקיים ולו את מעט הביטוי הפוליטי שהושאר להם.

בינתיים, היינו רוצים להשאיר אתכם עם קטע הבלוג הבא, שעלה לפני שעה קלה ותורגם מפרסית:

אני אשתתף בהפגנות מחר. אולי תהיה שם אלימות. אולי אהיה בין ההרוגים. אני מקשיבה לכל המוסיקה שאני אוהבת. מתחשק לי אפילו לרקוד קצת. תמיד רציתי גבות דקות. כן, אולי אני אלך למספרה לפני שאצא להפגנה מחר! ויש גם כמה קטעי סרטים שאני חייבת לראות. אני גם צריכה לקפוץ לספריה: שווה לקרוא שוב את השירים של פראו ושאמלו. וצריך גם לעבור ולהביט שוב על כל התמונות של המשפחה. ולהתקשר לחברים, להפרד. כל רכושי מסתכם בשני מדפים מלאי ספרים, וכבר אמרתי למשפחתי מי צריך לקבל אותם. נשארו לי שתי יחידות לתואר הראשון, אבל למי אכפת. אני בבלגן. אני כותבת את המשפטים המקוטעים האלה בשביל הדור הבא, כדי שהם ידעו שלא היינו רגשנים בלי סיבה ולא פעלנו רק מלחץ חברתי. שהם ידעו שעשינו כל מה שיכולנו כדי ליצור להם עתיד טוב יותר. שידעו שאבותינו נכנעו לכובשים ערבים ומונגולים אבל לא לרודנים. אני מקדישה את הרשומה הזאת לילדים של מחר…

לילה טוב,

ונתעדכן מחר.

Written by Dimi

יוני 19, 2009 בשעה 22:59

פורסם בUncategorized

תגובה אחת

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] עניין, הבלוג של הגולשת שפרסמה את הרשומה שתרגמנו בלילה שלפני ההפגנה התעדכן היום ברשומה לזכרה של נדה – […]


להשאיר תגובה

